fbpx

Vähennä torjunta-ainejäämiä ruoassasi

Torjunta-ainejäämiä löytyy nykyään kaikkialta. Jos haluaa välttää torjunta-ainejäämiä niin kannattaa suosia luomua. Jos luomulaatuisia hedelmiä tai kasviksia ei ole saatavilla niin kannattaa ehdottomasti kuoria kasvikset ennen käyttöä.
Suurin osa torjunta-ainejäämistä löytyy yleensä kuoresta.
Hiljattain julkaistun amerikkalaisen Enviromental Working Groupin tutkimuksen mukaan eniten ja vähiten torjunta-aineita löytyi seuraavista kasviksista.
Eniten torjunta-aineita löytyy seuraavista kasviksista:
1. Omenat
2. Mansikat
3. Viinirypäleet
4. Selleri
5. Persikat
6. Pinaatti
7. Chilipaprika
8. Nektariini
9. Kurkku
10. Kirsikkatomaatit
Vähiten torjunta-ainejäämiä löytyi seuraavista:
1. Avokado
2. Maissi
3. Ananas
4. Keräkaali
5. Herneet
6. Sipuli
7. Parsa
8. Mango
9. Papaija
10. Kiwi

Pese pahimmat torjunta-ainejäämät pois tällä niksillä

Laita kulhoon vettä ja ruokalusikallinen omenaviinietikkaa. Liota hedelmiä/ vihanneksia n.15-30min, jonka jälkeen huuhtele ne huolellisesti vielä vedellä. Omenaviinietikka irroittaa torjunta-ainejäämiä hedelmien ja vihannesten pinnalta.
Lähde:
http://www.ewg.org/foodnews/summary.php

Jaa tämä artikkeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

LUE LISÄÄ BLOGISTA

Ilmaisia työkaluja rasvanpolton aloittamiseen

Hyvinvointivalmentaja Anni Sirviö opastaa sinut näiden vinkkien avulla turvallisesti alkuun!.

Ilmainen E-kirja

Lataa ilmainen e-kirja, joka sisältää herkullisia reseptejä ja vinkkejä ketogeeniseen ruokavalioon.

Webinaari rasvanpolttoon

Tule kuuntelemaan ilmainen webinaari, joka tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen rasvanpolttoon.

Soveltuuko keto minulle?

Tämä video käy läpi ketogeenisen ruokavalion "vaikutuksia" ja antaa uusia näkemyksiä ruokavalioon.

Oletko valmis aloittamaan kickstart matkasi?

Aloita valitsemalla sinulle sopiva valmennus